Posts

Showing posts from February 9, 2019

Lahore

Image
Koordinatoj: 31°32′32″N 74°20′04″E   /   31.54222°N , 74.33444°O  / 31.54222; 74.33444  ( Lahore ) Lahore urdue: لاہور , panĝabe: لہور urbo Piedira strato en Lahore Oficiala nomo: لاہور Ŝtato  Pakistano Provinco Panĝabo Distrikto Distrikto Lahoro Historia regiono Panĝabio Rivero Ravi Situo Lahore  - alteco 217 m s. m.  - koordinatoj 31°32′32″N 74°20′04″E   /   31.54222°N , 74.33444°O  / 31.54222; 74.33444  ( Lahore ) Areo 1 772,00 km² (177 200 ha) Loĝantaro 7 129 609  ( 2010 ) Denseco 4 023,48 loĝ./km² Ĝardeno Ŝalimaro Horzono UTC (UTC+5) Poŝtkodo 54000 Telefona antaŭkodo 042 Film-industrio Lolivudo Zoologia ĝardeno Zoologia ĝardeno en Lahore Situo enkadre de Pakistano Situo enkadre de Azio Vikimedia Komunejo: Lahore Retpaĝo: www.lahore.gov.pk Stacidomo en Lahore Moskeo Badŝahi, en La

Shreveport (Luiziano)

Image
Shreveport estas grandurbo de Luiziano en Usono. Flago de Shreveport Situo de Shreveport en Luiziano Enhavo 1 Bazaj informoj 2 Geografio 3 Historio 4 Klimato 5 Trafiko 6 Vidindaĵoj 7 Fontoj Bazaj informoj | Koordinatoj: 32°28′N 93°55′U   /   32.467°N , 93.917°U  / 32.467; -93.917  ( Shreveport (Luiziano) ) Koordinatoj: 32°28′N 93°55′U   /   32.467°N , 93.917°U  / 32.467; -93.917  ( Shreveport (Luiziano) ) Areo: 305 km² Loĝantaro: 218.021 (en 2010) Supermara alteco: 43 m Horzono: UTC-6h (en somero UTC-5h) Poŝtkodo: 71101-71166 Telefonkodo: 318 Geografio | Dosiero:Shreveskyline.JPG Vido en Shreveport Shreveport situas sur ebenaĵo laŭ rivero en la meza parto de Usono, en la nordokcidenta parto de Luiziano. Historio | La plej frue indianoj loĝis en tiu ĉi areo. Eŭropanoj ankaŭ tie aĉetis teron. La regiono apartenis unue al Meksiko, poste al sendependa ŝtato Teksaso. Setlejo estis fondita e

Grande Armée

Image
Atako de la Francaj Kirasistoj ĉe la Batalo de Friedland (1807) – de Ernest Meissonier. La Grande Armée (Franca prononco: ​[ɡʀɑ̃d aʀme]; France por Granda Armeo ) estis la armeo komandita de Napoleono Bonaparte dum la Napoleonaj Militoj. El 1805 al 1809, la Grande Armée atingis serion de historiaj venkoj kiu havigis al la Franca Imperio senprecedencan aliron al povo super la Eŭropa kontinento. Amplekse agknoskita kiel unu el la plej grandaj militfortoj iam arigitaj, ĝi suferis terurajn perdojn dum la Franca invado al Rusio en 1812 kaj neniam rekuperis sian taktikan superecon post tiu kampanjo. Ĝi estis renomita en 1805 el la armeo kiun Napoleono estis arigita en la franca marbordo de la Angla Kanalo por la proponita invado de Britio. Napoleono poste deplojis la armeon orienten por elimini la minacon de Aŭstrio kaj Rusio, kiuj estis parto de la Tria Koalicio arigita kontraŭ Francio. Ekde tiam, la nomo estis uzita por la ĉefa Franca armeo deplojita en la kampanjoj de 1805 kaj 1

Markizo Esquilache

Image
Leopoldo de Gregorio, Markizo Esquilache. Leopoldo de Gregorio, Markizo Esquilache aŭ Skilaĉo (Mesino, ĉirkaŭ 1700 aŭ 1708 – Venecio, 15-a de septembro de 1785), estis diplomato kaj politikisto hispana de deveno itala. Enhavo 1 Biografio 1.1 La tumulto 2 Vidu ankaŭ 3 Teatro kaj kino 4 Bibliografio Biografio | La nomo Esquilache estas la kastiligo de la itala Squillace , municipo marborda ĉe la provinco Katanzaro, en Kalabrio, Italio. Estas la antikva Skyllition de la greka epoko. La unuaj certaj referencoj pri Leopoldo di Gregorio troviĝas kiam li estis jam 40jaraĝa, milite en Italio. Retiriĝinta poste al sia naskiĝloka Mesino, en 1748, la futura reĝo de Hispanio Karlo la 3-a (Hispanio) (tiam Karlo la 7-a de Napolo), nomumis lin inspektisto de doganoj. Tiam ekis ligo al la monarko, kio daŭros por vivo. Poste li okupiĝis pri sekretario de trezoro de la Regno de Napolo. La surtronigo de Karlo la 3-a kiel reĝo de Hispanio en 1759 alporti

Ravino

Image
Ravino de Montana, Usono Ravino estas profunda kruta valeto en montaro, do speco de gorĝo. Multaj da ili ekestis dum milionoj da jaroj pro ellavado fare de (ofte malgrandaj) akvofluoj. Poroza ŝtonaĵo (ekzemple: kalkoŝtono aŭ grejso) povas plirapidigi tiun ĉi procezon. Ravinoj prezentas ankaŭ idealajn kondiĉojn por konstruo de digolago. Vidu ankaŭ | Ravino en la Vikimedia Komunejo (Multrimedaj datumoj) Kategorio Ravino en la Vikimedia Komunejo (Multrimedaj datumoj) Abismo Kanjono Ĉi tiu artikolo ankoraŭ estas ĝermo pri geologio. Helpu al Vikipedio plilongigi ĝin . Se jam ekzistas alilingva samtema artikolo pli disvolvita, traduku kaj aldonu el ĝi (menciante la fonton). This page is only for reference, If you need detailed information, please check here

Parkumejo

Image
Parkumŝildo Parkumejo de la flughaveno Kolonjo/Bonn Kamionparkumejo Schnaittach Subtera parkumejo en Schnaittach Parkumejo ĉe turisma loko Parkumejo estas surfaco sur publika aŭ privata grundo por parkumi veturilojn. Parkumejo estas areo de pli ol unu parkumloko. Publikaj parkumejoj estas gravaj eroj de la trafika substrukturo. Ilia planado estas parto de la trafikpolitiko. Uzo de parkumejoj estas regulita per trafikregularo. Enhavo 1 Eco 2 Apartaj parkumejoj 3 Vidu ankaŭ 4 Eksteraj ligiloj Eco | Parkumejo povas esti ekstera tereno aŭ troviĝi en veturil-enirebla konstruaĵo. Tiukaze la parkejo povas esti en domo, aŭ en subtera konstruaĵo. Apartaj parkumejoj | Laŭ situo aŭ funkcio ekzistas diversaj parkejoj. Aŭtovoja parkumejo similas al restejo, sed havas nek restoracion, nek benzinstacion. Migrulparkumejoj estas parkumejoj, kiuj estas elirpunktoj por migradvojoj. Klientoparkumejo estas parkumejo disponigita de aŭ

Bunkro

Image
bunkro de la nazi-germana armeo Wehrmacht el la Dua Mondmilito en Søndervig, Danio bunkro de la sama armeo kaj tempo kun kanono en Longues-sur-Mer, Normandio, Francujo Bunkro estas armea esprimo por fortikitaj, protektitaj konstruaĵoj, kiuj ŝirmu interne troviĝantajn homojn de danĝero, kaj de rekta atako per armiloj kiel bomboj aŭ misiloj, kaj de nerekta minaco per danĝeraj substancoj kiel ĥemiaĵoj aŭ radiaktiveco. Bunkroj aparte konstruiĝis kaj uziĝis dum la 20-a jarcento, plej intence antaŭ, dum kaj post la Dua Mondmilito, kaj unuavice havis la celon protekti la soldatojn defendantajn certan teritorion de kontraŭaj, konkerantaj armeaj unuoj, kaj aliflanke ankaŭ havi iujn truojn por permesi al la enbunkraj soldatoj pafadon eksteren al la atakanta armeo. Duavice bunkroj ankaŭ konstruiĝis kiel protektejoj por armeaj veturiloj kiel submarŝipoj aŭ ĉasaviadiloj, kiel armeaj komandejoj aŭ kiel protektejoj por nearmeaj, civilaj civitanoj. Kutime bunkroj estas konstruitaj e

Verda reto

Image
Verda Reto ( ĉine 绿网) aŭ ĉina esperanta retejo (中国世界语网站) estas retejo por konigi Ĉinion per Esperanto, kaj pli bone interŝanĝi ideojn kaj pensojn kun ĉinoj per Esperanto. Tio estis fondita de Liu Xiaozhe (ĉine  刘晓哲 , esperante Solis, naskiĝinta en 1966) en julio 1998. La retejo havas du sekciojn. La enhavo de la ĉina sekcio estas en la ĉina lingvo, do celas ĉinan parolantaron. En jaro 2017 la esperantlingva sekcio de la retejo jam estas preta. Ligoj | http://www.reto.cn — Verda Reto. Ĉi tiu artikolo ankoraŭ estas ĝermo. Helpu al Vikipedio plilongigi ĝin . Se jam ekzistas alilingva samtema artikolo pli disvolvita, traduku kaj aldonu el ĝi (menciante la fonton). Bonvolu aldoni parametron por plibone kategoriigi la paĝon. This page is only for reference, If you need detailed information, please check here

Belvedero

Image
Elvidejo en Auersberg 42 metroj alta belvedero Killesbergturm en Stuttgart Belvedero , belvidejo , [1] elrigardoturo estas turo, kiu konstruiĝis por vidi la tutan panoramon en 360 °. Ĝi havas ĉefe turisman celon kaj uzon. Belvidaj turoj konstruiĝas ekzemple el ŝtono, ligno, betono aŭ, fero. Ilia nombro grandiĝis precipe depost invento de lifto. Simila konstruaĵo estas gardoturo, sed ĝin ĝenerale ne rajtas viziti civiluloj. Elvidejoj foje servas ankaŭ aliajn celojn. Ekzemploj estas telekomunikaj turoj, preĝejoturoj, ventocentraloj aŭ akvoturoj. Ofte elvidejoj konstruiĝas sur montopintoj, ekzemple en Budapeŝto sur monto Jánoshegy . Konata elvidejo estas Eiffel-Turo, kiu servas ankaŭ kiel ornamaĵo de Parizo, restoracio kaj telekomunika turo. en Hamburgo Enhavo 1 Famaj elrigardoturoj 2 Esperanto 3 Bildaro 4 Vidu ankaŭ 5 Notoj Famaj elrigardoturoj | Eiffel-Turo en Parizo, Francio Eschkopfturm sur la monto Eschkopf en la Palatinata

Dovro-kaleza Markolo

Image
Dovro-kaleza Markolo Situo de la markolo en Eŭropo. Larĝeco 33.3 (minimumo) km Najbaraj tutaĵoj Manika Markolo Norda Maro Kontinento Eŭropo Landoj  Francio  Unuiĝinta Reĝlando Noto Manika Tunelo v   •   d   •   r Dovro-kaleza Markolo ( Pas de Calais en franca lingvo, Strait of Dover aŭ Dover Strait en angla lingvo) estas la markolo, kiu estas la limo inter Manika Markolo kaj Norda Maro, kaj inter Britio (urbo Dovero) kaj kontinenta Eŭropo (urbo Calais). Navigado okazas kun pluraj danĝeraj faktoroj; ventoj (196 specialaj meteologiaj bultenoj de "Météo France" indikas ventojn pli fortajn ol 7 laŭ boforta skalo en 2007), fortaj marfluoj kaj tajdoreĝimo pli vigla pro mallarĝeco de markolo. Tiuj tri faktoroj influas kinetikon kaj manovreblon de paneintaj aŭ fiŝkaptantaj ŝipoj aŭ tiuj kies malgranda enakva alto submetiĝas al fluo kaj vento. Plie, multaj sablofundoj moviĝas kaj martrafiko estas in