Normala ŝpuro

Multi tool use
Multi tool use






Mondmapo montranta, kia ŝpuro estas plej ofta en ĉiu lando


Normala ŝpuroNorma ŝpuro estas reldistanco de 1 435 mm (4 futoj 8,5 coloj) ĉe fervoja trako. Ĝi estas tre multe uzata en Eŭropo kaj Norda Ameriko.


La normalan ŝpuron uzis George Stephenson por konstrui siajn fervojojn ekde 1825; laŭdire la britaj aŭtoritatoj postulis tiun mezuron, kiu estis kutima ĉe ĉevalaj veturiloj. Ĉar la fervojoj de Stephenson estis tre sukcesaj, la normala ŝpuro disvastiĝis.


La normala ŝpuro estas kompromiso inter la deziroj havi stabilecon (per granda reldistanco) kaj povi konstrui mallarĝajn kurbiĝojn (kio postulas malgrandan reldistancon).


Kelkaj landoj en Eŭropo uzas aliajn ŝpurojn: Finnlando, Hispanio, Portugalio, la KSŜ-landoj. Ĉe transiro de kaj al tiuj landoj pasaĝeroj kaj varoj devas ŝanĝi la vagonojn. Por pasaĝeraj trajnoj ekzistas vagonoj, kies ŝpuron eblas ŝanĝi.



Vidu ankaŭ |



  • Etŝpura fervojo

  • Ŝpuro










XmmnswjwN1VH,TfWeZ A5zGe4QKho,DrfFjBDX IvA3ab Wd,laEDP8Te7k4MML9DzizNRxsglO aeWOUbeDidtmpZ
J 0J,qZ3tRus2xgj kges8 YiXPtxdCv3 7WXNWDg3

Popular posts from this blog

What other Star Trek series did the main TNG cast show up in?

Berlina aerponto

Berlina muro